13 Mart 2018 Salı

Ikigai - Japonların Uzun ve Mutlu Yaşam Sırrı

Herkese merhaba

Elden ele dolaşan bu kitabı bir çoğumuz okumuşuzdur. Bende büyük bir merakla alıp okudum. Japonların hayat felsefesine gerçekten hayran kaldım. Hayatımızı nasıl yaşamak istediğimiz bizim tercihimiz . Onu istersek çiçek bahçesi yaparız istersek mayın tarlası ...

Battaniye : ZAFUL 


Peki nedir Ikigai? En kestirme tarifi; sabahları yataktan coşkuyla kalkma sebebimiz. Hepimizin farklı uğraşları var işe gitmek , farklı aktivitelerle uğraşmak , para kazanmak..  Sürekli koşturuyoruz ama herkes Ikigai'sini bulamıyor. Çünkü Ikigai, sadece para kazandığımız şey değil.

Sadece iş değil ya da olması gerekenleri yapmak değil. Ikigai, bizim varlık sebebimiz; kendimizi ifade edebildiğimiz halimiz. Onunla uğraşırken, onu yaparken müthiş bir haz aldığımız, mutluluk duyduğumuz, çevredeki her şeyden koptuğumuz, aşkla yaptığımız işimiz. Ikigai; hayatımıza anlam, amaç, mutluluk katan şey.

Bu; kek yapmak da olabilir, duvar boyamak da, öğretmenlik de, şarkı yazmak da, marangozluk da... Ne olduğu önemli değil, sizin için ne kadar önemli olduğu önemli, sizi siz yapması ve çevrenize katkı sağlaması önemli. Ve tabii ki onu emekli olmayı düşünmeden yapmanız önemli.
Zaten Japon kültüründe emeklilik kelimesi yok. Ne olursa olsun, sağlıkları el verdikçe kişiler işlerini aşkla yapmaya devam ediyorlar.
'Ölmek istiyorsan, emekli ol' diyorlar. 70-80 yaşından sonra resim yapmaya başlayıp sergi açanlar, yepyeni mesleklere girenler, şarkılar yazanlar var.
'Yaş 70 iş bitmiş' gibi bir mantık söz konusu değil. Yani son nefesine kadar hayat amacın, uğraşın, yapmak istediklerin ve hayallerin olacak. Uzun yaşamın en önemli sırrı bu,
Eğer Ikigai'nizi bilmiyorsanız kendinize şu tip sorular sormalısınız:
Gerçekten ne yapmak istiyorum?
Tutku duyduğum, heyecanlandığım şey nedir?
Kendimi en iyi nasıl ifade edebilirim?
Neye yeteneğim var?
Yeteneğimi geliştirmek için neler yapmalıyım?
Anda kaldığım, dünyayı ve zamanı unuttuğumda ne yapıyorum? Bireysel bi' şey mi bu, yoksa takım çalışması mı?
Anda ve akışta kaldığım zamanlarda yaptığım şey fiziksel mi, zihinsel mi?
Yaşımız kaç olursa olsun, 'Bu saatten sonra olmaz' lafını bırakıp önce nefes alma sebebimizi bularak işe başlıyoruz.





1 yorum:

  1. Burcu'cum, kitabı çok kişide gördüm ve hatta kitapçıda da elime alıp bıraktım (bu ara kişisel gelişim okuma modumda değilim). Ama çok güzel özetlemişsin. OKurken fark ettim ki, blog yazmak da benim Ikigai'm olabilir :) Gerçekten keyif alıyorum; paylaşmayı seviyorum. Birileri takdir etsin diye yapmıyorum ama tabii ki takdir edilmek de hoşuma gidiyor. Bu yüzden de kimin ne yaptığını görüyorum ve sahtekarlıklara kızıyorum; ama, bu beni yazmaktan alıkoymuyor. Bun uğraşımla ne kadar ve neden mutlu olduğumu fark etmemi sağlamış oldun, çok teşekkür ederim! Çok öptüm seni!!!

    YanıtlaSil