6 Ağustos 2019 Salı

Balayı * Sığacık

Herkese merhaba
Balayı kısmında gezdiğimiz yerleri sizinle paylaşmak istedim belki henüz tatile çıkmayanlara da bir fikir olur. Biz 3 gün Sığacık ve Alaçatıyı gezdik 3 gün de Yunan adaları turuna gittik. Gemi ile gittiğimiz turun detaylarını bir sonraki yazımda paylaşacağım. 

Dizilerde gördüğümüz Sığacık sevimli bir yer olmasıyla benim favori tatil yerlerimin arasında yerini aldı. Şirin sokakları, butik otelleri, renk renk dükkanları , lezzetleri restoranlarıyla,mis gibi berrak deniziyle benim gönlümü fethetti.



Yan yana beachlerin olduğu yerde biz tavsiye üzerine Mukka Beach Club'a gittik. 2 kişi 100 tl olan mekanda 2 adet içki de fiyatın içinde denize girebileceğiniz yer de çocuklar için uygun.


Limanın kuzey doğusunda Sığacık kalesi bulunuyor.Sığacık Kalesi Rodos seferine (1521-1522) hazırlanan Kanuni Sultan Süleyman’ın emriyle Parlak Mustafa Paşa tarafından inşa ettirilmiş. ( Yunan adaları turunu anlattığım yazımda Rodos da olacak oraya hayran kalmamak mümkün değil)


Kalenin her hangi bir tarafından girdiğinizde kaleiçi sokaklarında kendinizi kaybedebilirsiniz.Sevimli panjurlu butik oteller,hediyelik alabileceğiniz dükkanlar mis gibi yemekler bu sokaklarda sizleri bekliyor. Ata Demirer'in Olanlar Oldu filminin çekildiği pansiyonu ve Ege'nin Hamsisi dizisinin çekildiği yerleri bu sokaklar arasında görebilirsiniz.







Geldiğinizde mutlaka Enginar kızartması ve Kabak çiçeği kızartmasını yemelisiniz ben direk mideye indirdiğim için o enfes lezeetlerin fotoğrafını çekemedim.


Biz otel olarak Sığacık Gardenya Hoteli seçmiştik. Ben fotoğraflarına bakarak tercih yapmıştım ama çok doğru bir karar vermişiz.Odalarına kahvaltısına çalışanlarına bayıldık.Özellikle bize kahvaltı hazırlayan ve adını sormaya çekindiğim abla o kadar tatlı ki sanki bir akrabamıza gitmişiz bize kahvaltı hazırlıyor sandık.


Çok tatlı bir avlusu var Kaleiçi sokaklarında yorulduktan sonra odanıza geçmeden bir kahve içmenizi de tavsiye ederim.


Birbirinden güzel odaları var birkaç tanesini buraya bırakıyorum.






Sığacık'a geldiğinizde görmeniz gereken bir diğer yer de Teos Antik Kenti, Sığacık’a 3 km uzaklıkta. Tarihi MÖ 2 binli yıllara uzanan antik kent, 12 İyon kentinden biri. Döneminin en büyük liman kenti özelliğini taşıyan Teos aynı zamanda sanatçılar şehri olarak da biliniyor. Tarihte ilk aktörler birliğinin MÖ 3. yüzyılda Teos’ta kurulmuş olması bu kentin sanat alanındaki yerini güçlendiriyor. Kazıların sürdüğü antik kent, en az yarım günlük bir ziyareti hak ediyor. Fakat biz aşırı sıcaktan dolayı 2 saat kalabildik.




İzmir'in deniz kokan sakin şirin köyü Sığacık'ı kendimce anlatmaya çalıştım umarım beğenirsiniz ve size fikir olur :)

4 yorum:

  1. Çok şirin yerler ve sımsıcak bir yazı :)

    YanıtlaSil
  2. Otele ve kahvaltısına bayıldım Burcu, harikaymış!! Ayrıca Sığacık da çook güzelmiş, not ettim sonraki yıllar için! Çok öperim canım!

    YanıtlaSil
  3. Sığacık ne kadar güzel bir yermiş. Ilk resimdeki şapkaya da bayıldım 🙂

    YanıtlaSil
  4. Ay bayıldım resmen, ne güzel bir işletmeymiş orası. Kesinlikle not aldım ben de :)

    YanıtlaSil